Zaterdag 13 juli 2024
(Sycamorecursus) Maak kennis met het katholieke geloof
“Sycamore” is een laagdrempelige cursus over het katholieke geloof en waarom dit relevant is voor ons leven nu. Er is ruimte om andere mensen te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en over zaken na te denken die er echt toe doen.

Iedereen is welkom.
Gelovig, ongelovig, wel gedoopt of (nog) niet. Ga je dagelijks naar de kerk? Welkom! Ben je er nog nooit geweest of kom je zelden? Kom erbij! Ook mensen die niet in Escharen, Gassel, Grave of Velp wonen worden van harte uitgenodigd mee te doen.

Elke Sycamore-bijeenkomst bestaat uit:
-              ontmoeting
-              samen een inleiding bekijken (Engelstalig, Nederlands ondertiteld)
-              verschillende momenten om samen in gesprek te gaan.

Deelnemers zeiden:
“Het hielp mij om na te denken over dingen die niet eerder in mij waren opgekomen”
“Ik genoot ervan te horen wat anderen zeiden – het gaf me een nieuw perspectief op vragen die me altijd al bezighielden.
“Het is aantrekkelijk om met anderen over belangrijke zaken van het leven en het geloof te spreken.”
“Op een levendige, toegankelijke en aantrekkelijke manier weten de films de antwoorden van het katholieke geloof voor te stellen en uit te leggen hoe je het in de praktijk kunt brengen.”
“Een geweldige gelegenheid om open en eerlijk uit te wisselen over dingen die we meestal niet bespreken in het dagelijks leven.”

De eerste thema’s
1.            2 september: Een God die spreekt
2.            9 september: Wie is Jezus?
3.            16 september: Het hart van het  christendom
4.            23 september: De Bijbel
5.            30 september: Het geschenk van het geloof
6.            7 oktober: Hoe kun je bidden?
7.            14 oktober: De gemeenschap van de Kerk

De opzet van een avond
19.00 uur            Inloop en ontmoeting, koffie/thee
19.30 uur            Film en gesprekken
20.45 uur            Afronden

Aanmelden
Deelname is uiteraard gratis. Wel vragen we geïnteresseerden om zich aan te melden bij Jacqueline Brouwer-Straatman via algemeen@st-elisabethparochie.nl. Telefonisch via of ‘live’ op het parochiecentrum mag natuurlijk ook.