Vrijdag 12 juli 2024
(St.-Elisabethkerk) Kerkwachten gezocht

Het seizoen dat er weer veel dagjesmensen richting het centrum van Grave trekken en ook de St. Elisabathkerk bezoeken is in volle gang. Elk jaar tellen de kerkwachten zo’n 15.000 bezoekers die vaak met volle aandacht ons kerkgebouw in zich opnemen.

Met een leuke groep enthousiaste mensen zorgen we ervoor dat we op gezette tijden de kerk kunnen openen. Om dit ook in de toekomst te kunnen blijven doen, zijn wij op zoek naar nieuwe enthousiaste mensen die willen meedraaien in het rooster. Een dienst van een kerkwacht duurt 90 minuten. In teams van twee personen houden de kerkwachten een oogje in het zeil, reiken bezoekers desgewenst informatie aan en vormen daarmee een warm welkom. Kerkwachten kunnen ervoor kiezen om via een vast ritme ingeroosterd te worden of gewoon als invaller bij te springen als dat nodig is.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij het kerkbestuur via Jacqueline Brouwer (algemeen@st-elisabethparochie.nl). Het is ook 'live' mogelijk via het parochiecentrum tijdens openingstijden (ochtenden tussen 10 en 12 uur op woensdag, donderdag, vrijdag) of telefonisch bereikbaar via 0486-475457.